A) √50+2√162+√8+√18= (jak to obliczyć?)
b) 1 + √20 + 3√45 - √125 + 2√80

* √ = pierwiastek( xD)

I jeszcze spośród liczb wybierz liczby
a)całkowite
b)naturalne)
c)wymierne
d)niewymierne

∛1
-3,75
√3/3 (pierwiastek z trzech przez trzy)
(√5)²
∛6
√16
∛1/8 (pierwiastek trzeciego stopnia z jedenij ósmej)
√6
√2 1/4 (pierwiastek z dwóch i jednej czwartej, czyli chyba z √2,25)
(-5)³
(-1,1)²
-4,5 + 3
√5/√5 (pierwiastek z 5 przez pierwiastek z 5 )
∛-3
∛2³-4


* ∛ to pierwiastek 3 stopnia (bo może być dla kogoś niewyraźnie ;D)

2

Odpowiedzi

2009-11-07T14:08:11+01:00
A) √50+2√162+√8+√18= √2*25+2√2*81+√2*4+√2*9= 5√2+18√2+2√2= 25√2

b) 1 + √20 + 3√45 - √125 + 2√80= 1+ 2√5 + 9√5 - 5√5 + 4√5 = 1+ 10√5

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T14:08:22+01:00
A) √50+2√162+√8+√18=7.0710678119+2×12.7279220614+2.8284271247+4.2426406871=7.0710678119+25.4558441228+2.8284271247+4.2426406871=39.5979797465

Już sobie chyba poradzisz :P

Najpierw zamieniamy pierwiastek na liczbę a 2 przed pierwiastkiem to 2 razy:
2√162 = 2×162

b)

1+√20+3√45-√125+2√80=1+4.472135955+3×6.7082039325-11.1803398875+2×8.94427191=1+4.472135955+20.124611797500002-11.1803398875+17.88854382=32.304951685

a)

Liczb całkowitych nie ma

b)

Liczb naturalnych tez nie ma

c)

Wymierne:
a) i b)

d)

Niewymierne:
nie ma (chyba)

Mogłem się machnąć w dodawaniu i odejmowania ale to byłoby na tyle :)
1 5 1