Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T13:54:57+01:00
Złożenie : żywopłot, cudzoziemiec, chwalipięta.
Złożenie- wyraz złożony, w którym człony pochodzące z dwóch wyrazów podstawowych są połączone za pomocą formantu : o , y , i.

Zrost: karygodny, zamąpóście, Białystok
Zrost- wyraz złożony , który powstał z bezpośredniego połączenia dwóch wyrazów podstawowych.
7 3 7
2009-11-07T13:57:08+01:00
Zrosty:
wniebowzięty -w niebo wzięty
lekceważyć -lekce ważyć

złożenia:
żelazobeton - wyrazy łączy litera "o"
językoznawstwo - wyrazy łączą się przez "o"
4 3 4