Uzupełnij tabelę ( Biologia ,,Puls Życia'' klasa I)( zad 1 na 20 i 4 na 21
Opis procesu Nazwa procesu
pobieranie i przyswajanie pokarmu ?
uwalnianie energii z pobranego pozywienia ?
powstawanie nowych osobnikow danego garunku ??

zad 2
Uzupelnij diagramy a nastepnie napisz ktore z ponizszych prrocesow zachodzą u motyla uzasandi wybor
a) glukoza+........----->.........+woda+.........
b) .........------>larwa.--------->

światło
c ).......+woda-------->..........+tlen

jak ma ktos krzyzowke to moze mi dac hasło 7 i 10 ;)
ocenie najjjjj z gory dzia:**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T14:17:09+01:00
A.glukoza + tlen ----->energia + woda + dwutlenek węgla
B.jaja----->larwa ----->poczwarka
C.dwutlenek wegla +woda --światło---> cukier + tlen
Moim zdaniem diagram B , ponieważ u motyla występuje rozwój złożony.
Diagram A. występuje w procesie oddychania a C. w odżywianiu

KrZyżÓwKa:
7.światło
10.rozwój


zad1.
POBIERANIE I PRZYSWAJANIE POKARMU -- odżywianie
UWALNIANIE ENERGII Z POBIERANEGO POZYWIENIA --oddychanie
POWSTAWANIE NOWYCH OSOBNIKÓW DANEGO GATUNKU--
rozmnażanie
32 4 32
2009-11-07T14:20:26+01:00
Pobieranie i przyswajanie pokarmu-Odżywianie
Uwalnianie energii z pobranego pożywienia-Oddychanie
Powstawanie nowych osobników danego gatunku-Rozmnażanie
Zad2
a)glukoza+tlen--->dwutlenek węgla+woda+energia
b)kokon--->larwa--->motyl
c)dwutlenek węgla+woda---->glukoza+tlen
Odp.:B.Ponieważ motyl ma rozwój złożony.
Na pewno dobrze bo robiliśmy na lekcji:)
20 4 20
gąsienica--->larwa--->motyl
Według mojej książki
2009-11-07T15:51:32+01:00
1
(kolejno)
odrzywianie
oddychanie
rozmnażanie
2
A glukoza + tlen - dwutlenek węgla + woda + energia
B jajo - larwa - dorosły osobnik
C dwutlenek węgla + woda -światło- glukoza + tlen

proces B i C
B bo motyl zanim jest dorosłym osobnikiem jest larwą
C bo przeprowadza oddychanie tlenowe


( dobrze bo z panią robiliśmy )
15 4 15