W krolewskim sadzie rosly gruszki na wierzbie. Pewnego dnia zerwal sie porywisty wiatr i 40% gruszek spadlo. Po kilku dniach ogrodnik zerwal 90% pozostalych owocow, zostawiajac na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek roslo na wierzbie? Ma wyjsc 200, ale nie wiem jak obliczyc. Z gory dziekuje.

2

Odpowiedzi

2009-11-07T14:21:46+01:00

x- ilość gruszek na wierzbie
40% gruszek spadlo obliczamy ile zostało
x-40%*x=x-0,4x=0,6x
0,6x-90%* 0,6x=0,6x-0,9*0,6x=0,6x-0,54x=0,06x zostało na drzewie
0,06x=12
x=12/0,06
x=200
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T14:51:15+01:00
100%-90%=10%, więc
10%-12
100%-x

x=(100*12)/10= 120

100%-40%=60%, więc
120- 60%
x-100%

x=(100*120)/60= 12000/60=200

Odp. Na wierzbie było 200 gruszek.
6 3 6