Odpowiedzi

2009-11-07T14:25:37+01:00
Zmiana pór roku
czerpanie energi słonecznej
noc - spanie
dzien- mozliwosc wykonywania innych czynnosci
;P
2 5 2
2009-11-07T14:27:38+01:00
-następowanie po sobie dnia i nocy
-zmiany pór roku roku
-różne godziny w różnych cześciach świata
-okreslanie rytmu życia ludzi, zwierząt i roślin
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T14:31:44+01:00
Człowiek jest ogromnie uzależniony od ruchu obrotowego(wirowego). Chodź by chciał i starał się przeciwstawić tej sile to nie da rady. Zmiana dnia i nocy chyba najbardziej wpływa na życie i aktywność człowieka. Od początku świata było ustalone, że w dzień, gdy jest jasno pracujemy, uczymy się, normalnie funkcjonujemy. A w nocy w ciemności śpimy lub odpoczywamy. W dzisiejszych czasach ludzie posiadają rachubę czasu i posługują się zegarkami, więc mimo wczesnej pory ściemniania się dalej są aktywni. Kula ziemska podzielona jest na północną i południową półkule. Co sprawia, że tylko jedna półkula może być oświetlona w danej, więc jeżeli na północy jest dzień to na południu noc i na odwrót. Dzięki ruchowi obrotowemu Ziemia podzielona jest na strefy czasowe jest ich 24 i każda z nich obejmuje 15 stopni długości geograficznej. Ruch obrotowy stał się podstawowa jednostką orientacji na Ziemi. Zmiana wysokości Słońca nad horyzontem wyznaczają dobowy rytm zjawisk i procesów zależnych od dopływu energii słonecznej , np. zmiana temperatury w dzień i w nocy, zmiana ciśnienia, zmiana wilgotności. Jest on również odpowiedzialny za spłaszczenie Ziemi na biegunach.

___________
mam nadzieję, że pomogłam . :) pozdrawiam :*
2 5 2