Odpowiedzi

2009-11-07T14:42:18+01:00
Wystarczy:
liczysz obwod kola z wzoru 2piR pi=3.14 a R to połowa srednicy czyli 12.5 wiec bedzie 2*3,14*12,5=78,5cm
78,5*6=417 cm + 6 cm na obszycia to jest 423cm=4.23m
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T14:44:40+01:00
L=dπ
l=25cm X 3,14
l= 78,5
78,5 X 6
471cm = 6cm =477cm = 4.77m

odp. Nie wystrczy 4,7 m tasiemki

To rozwiązanie jest poprawne, robione w klasie z nauczycielką ...
X to oczywiście znaczy pomnożyć ;)
2009-11-07T14:46:41+01:00
Obwod serwetki = 2 *π * 0,125m = 6,28 * 0,125m = 0,785m

6 * 0,785m + 6 * 0,01m = 4,71m + 0,06m = 4,77m


odp:Nie wystarczy