Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T14:48:38+01:00
D=0,164g/dm3
V=50m3=50000dm3

m=0,164g/dm3*50000dm3=8200g

8200g=8,2kg

Odp.Masa helu w balonie wynosi 8,2 kg.
2 5 2
2009-11-07T14:52:11+01:00
Liczymy to z prościutkiego wzoru:)
chyba się nazywa definicja gęstości, więc:
ρ=m/V
mamy:
m=?
V= 50m³ = 50000dm³ bo 1m³=1000 litrów
ρ=0,164 g/dm³

wracając do wzoru, po przekształceniu mamy:
m=ρV
podstawiamy:)

m=0,164*50000g (decymetry sześcienne się skrócą)
m=8200g=8,2kg
3 5 3
2009-11-07T14:54:54+01:00
Balon o pojemności 50m³ napełniono helem. Oblicz masę helu w balonie, wiedząc, że gęstość helu w temperaturze 25°C wynosi 0,164 g/dm³.
d=m/v
m=d*v
m=50000dm³*0,164g/dm³=50*164g=8200g=820dag=8,2kg
3 3 3