Odpowiedzi

2009-11-07T14:52:32+01:00
Wszystkie greckie polis łączyły te same wierzenia bogów. Tak samo składali ofiary i modlili się do nich. Nie miało to znaczenia na ustrój w danym polis. W greckich polis panowały:
* demokracja ( władza ludu )
* oligarchia( u władzy są bogaci ludzie)\
* tyrania ( u w ładzy jest tylko 1 osoba )
Większość Greków łączyło też żeglowanie , handel morski i zakładanie kolonii nie tylko na terenie grecji.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-07T15:06:03+01:00
Podam Ci kilka do wyboru.

Czynniki jednoczące Greków:
- wspólna historia, dzieje
- religia
- język
- olimpiady
- zagrożenia zewnętrzne (wojny)
- teatr, widowiska teatralne, wspólne mity (Dionizje)
- eposy
- miejsca kultu, wyrocznie
12 5 12