Sporządź tabelę zatytułowaną "Wielka kolonizacja grecka"
Kolumny tabeli to:
- przyczyny kolonizacji
- kontynent
- skolonizowane obszary
- skutki kolonizacji: ekonomiczne i kulturalne
Oprócz tabelki wyjaśnij pojęcia:
- metropolia
- kolonia
- kolonizacja
- Wielka Grecja

Ludzie help!!!!
Pomóżcie!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-07T15:14:31+01:00
"Wielka kolonizacja grecka"
1. Przyczyny: mało miesjka w grecji i chcieć mieć więcej terenów.
2. Kontynent:
Europa, Azja Mniejsza, Afryka Północna,
3. skonolizowane obszary:
4. Metropolia: to rodzinne miasto każdego greka.
5. Kolonia: miasto położonenp. w Egipcie gdzie mieszkali grecy.
6. Kolonizajca: to inaczej rozpowszechnianie miast greckich w europie, azji i afryce np. nad morzem egejskim i czarynym.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T15:42:46+01:00
Przyczyny:
- głód ziemi, który niewątpliwie występował w mało urodzajnej Grecji właściwej
- brak wielu surowców mineralnych, niezbędnych do rozwoju rzemiosła
- chęć posiadania własnych faktorii handlowych
- przyrost demograficzny i przeludnienie
- niezadowolenie z władzy
- niezadowolenie ze swojej sytuacji materialnej
Kontynenty:
- Europa
- Azja mniejsza
- Afryka
Skolonizowane obszary:
- Półwysep apeniński
- Basen morza śródziemnego
- Zachodnia część cypru
- wschodnia część sycyli
- Południowe wybrzeża francji
- Naukratis
Skutki kolonizacji:
- Spisanie praw
Pojęcia:
Metropolia: duże miasto stanowiące centrum administracyjne, ekonomiczne, kulturalne itp.
Kolonia: kraj nie mający suwerenności, uzależniony od innego silniejszego państwa, będący dla niego źródłem surowców i taniej siły roboczej.
Kolonizacja: podporządkowanie obcych terytoriów i zasiedlanie ich przez kolonistów z metropolii

1 5 1
2009-11-07T20:03:26+01:00
Mogę ci tylko wyjaśnić

metropolia-stolica, miasto macierzyste
kolonia-osada lub miasto zakładana przez jedną z polis greckich
kolonizacja-osadzanie mieszkańców i tworzenie osad
Wielka Grecja-w starożytności południowa część Półwyspu Apenińskiego oraz większość Sycylii skolonizowanych przez Greków



pomogły mi troszeczke Wikipedia
1 5 1