Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T15:28:29+01:00
100%-10%=90% -ilość wody w %

ilość wody w litrach
100%-0,5
90%-x

x=(0,5*90)/100=45/100=0,45 - to jeśli chodzi o 0,5l

a teraz jeśli chodzi o 1 litr to robisz proporcję:
0,5l - 0,45
1l-x

(1*0,45)/0.5=0,9

Odp. Woda stanowi 0,9 l.

2009-11-07T15:28:46+01:00
0,5l - 10%*0,5l = 0,5l - 0,05 = 0,45l
45/100 = 9/20
Odp. Woda stanowi 9/20l
2009-11-07T15:38:43+01:00
X - ilosc kwasu

10% *0,5l = x
x=0,05l

ilosc wody = ocet - kwas
Woda = 0,5-0,05
Woda = 0,45l

Woda w tym occie stanowi 45/100 litra

Pozdrawiam! :)