Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T15:36:08+01:00
Kolumna dorycka - najprostsza kolumna, ma gruby trzon, niczym niezdobioną głowicę, nie opiera się na bazie

Kolumna jońska - ma smukły trzon, głowicę w kształcie baranich rogów, opiera się na bazie

Kolumna koryncka - najsmuklejsza i najbardziej zdobiona, opiera się na bazie, głowica przypomina listki

Kontrapost - zachowanie równowagi rzeźby, np. gdy lewa ręka jest wysunięta do przodu, to prawa noga również jest wysunięta

Styl czerwonofigurowy - malowano czarne tło wokół postaci

Styl czarnofigurowy - tu odwrotne: malowano postacie, tło pozostawiano bez zmian

A tych dwóch to nie wiem.
107 3 107
2009-11-07T15:38:21+01:00
Dorycka - nie posiada bazy, głowica w kształcie spłaszczonej poduszki, gruby trzon, belkowanie= architraw+fryz+gzyms, fryz złożony jest z metop(płaskorzeźb) i tryglifów
jońska - posiada bazę, głowica na kształt ślimacznic(wolut), trzon jest szczuplejszy niż w doryckiej, fryz nie ma metop i trygifów (czyli jest ciągły)
koryncka - posiada bazę i głowicę w kształcie liści akantu

kontrapost - przeciwwaga, czyli doskonałe wyważenie rzeżby
chryzelefantyna - tworzenie rzeżby ze złota i kości słoniowej np Nike z Samotraki
66 2 66
Kolumna dorycka - najprostsza kolumna, ma gruby trzon, niczym niezdobioną głowicę, nie opiera się na bazie

Kolumna jońska - ma smukły trzon, głowicę w kształcie baranich rogów, opiera się na bazie

Kolumna koryncka - najsmuklejsza i najbardziej zdobiona, opiera się na bazie, głowica przypomina listki

Kontrapost - zachowanie równowagi rzeźby, np. gdy lewa ręka jest wysunięta do przodu, to prawa noga również jest wysunięta

Styl czerwonofigurowy - malowano czarne tło wokół postaci

Styl czarnofi