Oblicz wartości liczbowe wyrażeń dla podanych wartości zmiennych
kw- kwadrat czyli do potęgi 2
7(xkw - 3x - 2) -3 (xkw - 6x +1 ) dla x = - 0,2

Zapisz w jak najprostszej postaci
/ - kreska ułamkowa
b) 15a +20b / 5 + 4a+8b / 2
c) 7k + 21 /14 - 3k-9/6
d) 4 * 3p+6 /12 + 10-5p/15 *9
( te 4* i 9* jest poza ułamkiem )

3

Odpowiedzi

2009-11-07T15:43:27+01:00
7(x^2-3x-2)-3(x^2-6x+1)
7(0,04+0,6-2)-3(0,04-1,2+1)=0,28+4,2-14-0,12+3,6-3= -9,04

b) 15a+20b/5+4a+8b/2=3a+20b+2+8b=5a+28b
c) 7k+21/14-3k-9/6=k+21/2-k-9/2=12/2=6
d)4*3p +6/12 +10 - 5p/15 *9= 12p+6/12+2-5p/3*9=p+6+2-5p*3=p+6+2-15p=-14p+8
4 1 4
  • oops
  • Rozwiązujący
2009-11-07T15:46:55+01:00
7(xkw - 3x - 2) - 3 (xkw -6x +1 ) = 7xkw - 21x - 14 - 3xkw + 18x +3 = 4xkw - 3x - 9 = 4* ( -0,2 * 0,2) - 3 * 0,2 -9= 3 * 0,04 = 0,6 - 9 = 0,36 + 0,6 - 9 = 0,90 - 9 = -8,1

b) 15a +20b / 5 + 4a+8b / 2 = (skracamy 15 i 5 przez 5)
(w drugim wyrazie skracamy 4 i 2 przez 2) = 3a + 20b +2a +8b = 5a +28b
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T15:55:23+01:00
7x²-21x-14 -3x²+18x-3
4x²-3x-17= 4*(-0,2)² - 3*(-0,2)-17=0,16 -(-0,6) -17=0,16+0,6-17=-16,24
b)15a+20b/5+4a+8b/2 |*10
150a+40b +40a+40b
190a+80b
c)7k+21/14-3k-9/6 |*42
294k+63-126k-63=168k
d)4*3p+6/12+10-5p/15*9 |15
60*45p+7,5+150-5p*135
2700p+157,5-675p=
2025p+157,5
4 5 4