Na podstawie tekstów rozpoznaj opisane miejsca lub obiekty geograficzne i podaj ich nazwy.

A. W tym miescu, 15 lipca rozegrała się największa bitwa średniowiecznej Europy. Opisane miejsce to ...................

B.Miejscowość ta bywa nazywana stolicą kraina tysiąca jezior. Jest to ....................

C.Są to dwa wielkie polskie jeziora. Powierzchnia każdego z nich przekracza 10 000 ha. Nazwy tych jezior brzmią: ............... i ......................

D. Tu w roku 1854 założono pierwszą na świecie kopalnię ropy naftowej. Miejscowość ta nazywa się ..........................

Proszę szybko bo dziś jadę na noc do koleżnaki !!!!
Błagam !!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T15:35:13+01:00
A. W tym miescu, 15 lipca rozegrała się największa bitwa średniowiecznej Europy. Opisane miejsce to Grunwald.

B.Miejscowość ta bywa nazywana stolicą kraina tysiąca jezior. Jest to Giżycko.

C.Są to dwa wielkie polskie jeziora. Powierzchnia każdego z nich przekracza 10 000 ha. Nazwy tych jezior brzmią:Śniardwy i Mamry.

D. Tu w roku 1854 założono pierwszą na świecie kopalnię ropy naftowej. Miejscowość ta nazywa się Bóbrka.


Hańcza jest najgłębszym jeziorem a nie o największej powierzchni ;p
3 5 3
2009-11-07T15:39:47+01:00
A : Grunwald

B : Mazury , Olsztyn
c: śniardwy i mamry
d:Bóbrka k.Krosna
3 1 3
2009-11-07T20:52:20+01:00
A. Grunwald
B. Giżycko
C. Śniardwy i Mamry
D. Bóbrka
3 4 3