Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T15:58:39+01:00
X- autografy Ani
Ania ma o 40% wiecej niz basia
x-40%*x=x-0,4x=0,6x - autografy Basi
40%mniej niz celina , Celina zebrala juz 70 autografow

x+40%x=x+0,4x=1,4x tyle autografów ma Celina
1,4x=70
x=70:1,4
x=50

Ania ma 50 autografów
0,6x - autografy Basi
0,6*50=30 tyle ma Basia
2009-11-07T16:02:27+01:00
Ania - x
Basia - x-40%x
Celina - x+40%x=70

x+40%x=70
x+0,4x=70
1,4x=70 /:1,4
x=50

x-40%x=x-40/100x=x-0,4x=0,6x=0,6*50=30

odp. Ania ma 50 autografów, a Basia 30.