Musze odpowiedzieć na te 5 pytań ale potrzebuje pomocy;)
Jeśli nie znacie odp. na wszystkie to możecie podać nawte tylko na kilka to już coś ;)) prosze o pomoc ;**
1.wskaż w opowieści o grzechu pierworodnym symbole.
2.Na przykładzie pierwszych ludzi napisz, jaka jest natura człowieka.
3.Jeden z poetów powiedział: "Drzewo wiadomości nie jest drzewem życia". Spróbuj wyjaśnić tę występującą w tekście biblijnym opozycję. Uwzględnij odpowiedzi na następujące pytania :
a)Jakie sąkonsekwencje złamania Bożego zakazu ?
b)Co zmieniło się w relacji człowieka z Bogiem i w życiu pierwszych ludzi po
zerwaniu owocu z drzewa poznania dobra i zła ?
4.Czy opowieść biblijna jest konsekwentna? Z czego mogą wynikać ewentualne niekonsekwencje? Uzasadnij odpowiedź.
5.W jaki sposób opowieść biblijna uzasadnia istnienie cierpienia oraz konieczność ciężkiej walki o byt?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T16:36:58+01:00
2.Ludzie sa niedoskonali ,podatni na pokusy, dosc czesto nie potrafia

przewidziec konsekwencji swoich czynow.
3.
a)konsekwencjami zlamania zakazu Bozego bylo wypedzenie z raju, do dzis dnia placimy za nieposluszenstwo pierwszych ludzi ,stalismy sie smiertelni, stajac sie coraz bardziej swiadomi madrzejsi stajemy sie coraz gorsi dla ludzi zwierzat i srodowiska
b)oddalilismy sie od Boga nie mamy z nim bezposredniego kontaktu.
5.wedlug biblii to szatan rzadzi tym swiatem. Bog mu na to pozwolil aby udowodnic ze nie wszyscy sie od niego odwrocom.
11 3 11
2009-11-07T16:39:41+01:00
1.owoc, wąż.
2.Ludzie tak jak Adam i Ewa chcą być wszechwiedzący, doskonali na upodobnienie Boga.Tak jak pierwsi ludzie nie zawsze umieją odróżnić dobro od zła i ponoszą za to konsekwencje i gdy nawet mają wszystko czego tylko potrzebują chcą więcej i więcej.
9 2 9