W 1750 roku
Rok na swiecie zylo 733 mln ludzi a w 2007 6641 mln
oblicz wyniki i podaj w zaokrągleniu

1750 :

Europa : 19,9%
Azja : 65,9%
Afryka : 13,6%
Ameryka Pn. : 0,2%
Ameryka Pd i Śr. : 1,1%
Australia i Oceania : 0,1%

rok 2007

Europa : 11,4%
Azja : 60,6%
Afryka : 13,8%
Ameryka Pn. : 5,1%
Ameryka Pd i Śr. : 8,6%
Australia i Oceania : 0,5 %

c)O ILE PROCENT ZWIĘKSZYŁA SIĘ LIDZBA LUDNOSCI W EUROPIE OD 1750 R.

d) ILE RAZY W TYM CZASIE ZWIĘKSZYŁA SIĘ LIDZBA LUDNOSCI W AMERYCE PN.


Zad 9

Paczka wafelków firmy Andrut kosztuje 2.10 zł w paczce jest 12 wafelków ale w ramach akcji promocyjnej firma Andrut proponuję po tej samej cenie paczkę 15 wafelków o ile procent jest teraz tanszy kazdy wafelek ??

2

Odpowiedzi

2009-11-07T16:39:33+01:00
D)
733000000*0,2%=733000000*0,002=1466000
6641000000*5,1%=6641000000*0,051=338691000
338691000:1466000=ok.231
Odp:W tym czasie liczba ludności w Ameryce Pn. zwiększyła się ok.231razy
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T21:47:27+01:00
C) Liczba ludności w Europie od 1750r. zmniejszyła się o 8,5%

d) Liczba ludności w Ameryce Północnej zwiększyła się 26 razy

9.
2,10:12=0,175zł (<-cena jednego wafelka przed promocją)
2,10:15=0,14zł (<-cena jednego wafelka w czasie promocji)

0,175zł-100%
0,14zł-x
0,175x=0,14*100%
x=80%

100%-80%=20%

Odp: Każdy wafelek jest teraz tańszy o 20%.
4 3 4