Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-07T16:53:52+01:00
1. Maryję nazywamy Bogurodzicą, ponieważ była Matką Jezusa.
2. Pan Jezus miał naturę Boską i ludzką. Po Matce odziedziczył naturę ludzką.
3. Sumienie moralne, obecne w sercu osoby, jest sądem rozumu, które nakazuje jej w odpowiedniej chwili czynić dobro i unikac zła. Kieruję się 3 głównymi prawami: nigdy nie jest dopuszczalne czynienie zła, by wynikało z niego dobro; tak zwana 'złota zasada' : "Wszystko... co byście chcieli, żeby Wam ludzie czynili, i wy im czyńcie" (Mt 7,12); miłość zawsze zawiera w sobie szcunek dla bliźniego i jego sumienia, nie oznacza to jednak, aby uznawać coś jako dobro, co jest przedmiotowo złem. (KKK- Kompendium Katechizmu Kościoła Katolickiego)
4.Wolnośc osiąga swoją doskonałość, gdy jest ukierunkowana na Boga, który jest najwyższym Dobrem i naszym szczęściem.Wolność zakłada możliwośc wyboru między dobrem i złem. Wybór zła jest nadużyciem wolności i prowadzi do niewoli grzechu. (także Kompendium Katechizmu Kościoła Katolickiego)
1 5 1
2009-11-07T19:00:13+01:00
Wiem tylko na pierwsze Bogurodzica ponieważ była matką Boga chociaż była człowiekiem
2009-11-07T19:10:03+01:00
1. nazywamy ja tak bo urodzila Boga