Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T16:25:32+01:00
Cukry dzielimy na;
-cukry proste: np.glukoza, fruktoza, galaktoza
- dwucukry, np. sacharoza, laktoza, maltoza
-wielocukry, np. skrobia, chityna, celuloza
5 4 5
2009-11-07T16:37:53+01:00
Cukry dzielimy na monosacharydy (jednocukry) disacharydy (dwucukry) i polisacharydy (wielocukry) Monosacharydy na pentozy (5C, ryboza i deoksyryboza) i heksozy ( C6 glukoza fruktoza) o żadnych triozach... nie no słyszałam, ale na Boga to jest poziom podstawowy. Dalej disacharydy na przykład maltoza laktoza to jest ok, polisacxharydy - owszem, ok, aler nie dzieli się tego raczej potem na roślinne zwierzęce i przyswajalne nieprzyswajalne b o przechodzisdz od podziału strukturalnego na czynnościowy co jest moim skromnym zdaniem bez sensu. Jak juz to można opisywać w charakterystyce każdego curu, bo jak to wszystko wciepiesz w jeden wykres to ta teoretyczna prawda pomiesza Ci się w głowie i zrobi galimatias.
3 3 3
2009-11-07T16:48:12+01:00
C U K R Y

CUKRY PROSTE DWUCUKRY WIELOCUKRY
- glukoza -sacharoza -skrobia
- fruktoza -glikogen
- galaktoza -celuloza
-chityna
1 5 1