Samochód rusza ze skrzyżowania z przyspieszeniem o wartości 3m/s(kwadrat). oblicz jak długo może trwać taki ruch przyspieszony,jeśli na tej drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 50km/h. Oblicz drogę przebytą przez samochód do chwili osiągnięcia tej wartości prędkości.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • CMR
  • Rozwiązujący
2009-11-07T16:34:37+01:00
Dane:
Vk = 50km/h = 13,9m/s ( w zaokrągleniu)
A = 3m/s2
Szukane:
S = ?
T = ?
Rozw:
Vk = a * t (gdy Vo = 0)
T = Vk/a = 13,9m/s / 3m/s2 = 4,6sekundy (w zaokrągleniu)

S = at2/2 (t do kwadratu, całość przez 2)
S = 32 metry (w zaokrągleniu)

Zadanie troszkę dziwne, ponieważ wynikami nie są liczby całkowite.
2009-11-07T16:34:59+01:00
A =3m/s²
V = 50km/h ≈ 13,9m/s
t = V/a
t = 13,9/3 ≈ 4,6s

S = 1/2 * a *t²
S = 1/2 * 3 * 21 = 31,5m

Takich ruch może trwać około 4,6s a przebyta droga wyniesie około 31,5m
1 5 1