Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-07T16:27:18+01:00
Wg greckich wierzeń, górę Olimp zamieszkiwali główni bogowie (m.in. Zeus, Hera, Afrodyta, Ares itp), skąd kierowali ludzkim losem.
45 4 45
2009-11-07T16:27:47+01:00
Według wierzeń greków olimp zamieszkiwali Bogowie Olimpijscy :
Zeus (Dzeus) - bóg wszystkich ludzi, zjawisk atmosferycznych, nieba i ziemi
Hera - żona Zeusa (Dzeusa) , bogini nieba, opiekunka małżeństw
Apollo - bóg sztuki, poezji, światła, słońca i wróżb
Artemida - bogini lasów, zwierząt i polowania
Hermes - boski posłaniec, bóg handlu, złodziei, żeglugi i rzemiosła
Hefajstos - boski kowal, bóg ognia i rzemiosła
Afrodyta - bogini piękności i miłości
Hades - bóg świata umarłych
Posejdon - bóg morza, sztormów i trzęsień ziemi
Ares - bóg wojny krwawej i okrutnej
Atena - bogini mądrości i wojny sprawiedliwej
Hestia - bogini ogniska domowego
19 4 19
2009-11-07T16:34:58+01:00
Spośród wielu bóstw najbardziej znani w całej Grecji byli bogowie olimpijscy. Nazwano ich tak od nazwy góry Olimp, którą uważano za ich siedzibę. Każdy z nich opiekował się inną dziedziną życia. Na czele bogów olimpijskich stał Zeus - władca wszystkich bogów i ludzi. Strzegł prawa i porządku na świecie. Małżonka Zeusa Hera - była opiekunką rodzin, brat Zeusa Posejdon - był władcą morza, córka Zeusa Atena - patronka uczonych, Apollo - opiekun sztuki, Hefajstos - kowal który kuźnię miał na Olimpie, Hermes - posłaniec Zeusa, Afrodyta - bogini miłości, Hades - władca podziemnego królestwa zmarłych.
5 3 5