Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T16:38:12+01:00
1. żyły posiadają zastawki, które zapobiegaja cofaniu się krwi.
2. jesli naczynia wiencowe beda oslabione lub zle funkcjonujace to zmieni sie wydolnosc serca a co za tym idzie natlenowanie krwi i jej dostarczanie do organizmy - moze to spowodowac dusznosci i ogolne pogorszenie funkcjonowania organizmu
6 3 6
2009-11-07T17:07:21+01:00
Krew płynie w jednym kierunku poprzez tętnice do płuc po czym wraca do serca przez żyły płucne.Skąd przez tętnice zostaje rozprowadzona do wszystkich części ciała.Naczynia wieńcowe są ważne dla zdrowia człowieka ponieważ przez nie płynie krew wzbogacona o tlen i substancje odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
2 5 2