Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T16:49:33+01:00
Miedź - wchodzi w skład niektórych enzymów biorących udział w syntezie chlorofilu, hemoglobiny;
Żelazo - wchodzi w skład gł. enzymów oksydoredukcyjnych i ochronnych (np. katalazy);
Mangan - wchodzi w skład grup prostetycznych niektórych enzymów
Cynk - wchodzi w skład licznych enzymów; niedobór powoduje zaburzenia rogowacenia skóry, karłowatość, hipogonadyzm u mężczyzn;
Kobalt wchodzi w skład wit. B12 (kobalaminy), niezbędnej przy syntezie hemoglobiny, oraz jest aktywatorem wielu enzymów; niedobór powoduje niedokrwistość.
Jod w organizmie gromadzi się w tarczycy, a jego brak objawia się niedoczynnością tego gruczołu.
Fluor jest niezbędny przy powstawaniu szkliwa zębów.
2009-11-07T16:50:50+01:00
Nowometalek siarczanu zapobiega chromomasotopii - chorobie zwiazenej z ukladem krazenia. jest zawarty w cytrynie

czarne zloto chroni zeby przed pruchnica - jest zawrty w pascie do zebow

miedz szara - chroni przed korozja metalu

lakmus - bezbarwny metal o wlasciwosciach zracych

aluminium - poloczony z feneloftaleina jest wybuchowy

mosiadz - z niego zbudowane jest drewno

jestem pewna ;**