Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T16:48:02+01:00
C = 50 cm
c = pi*d
c- obwód , d - średnica
pi*d =50
d = 50:pi = w przybliżeniu 15,92
Odp. Średnica tego drzewa jest równa 15,92 cm.
4 3 4
2009-11-07T16:48:53+01:00
Dlugośc okręgu:

L=2πr /:2π
L:2π=r

L=50cm
r=?

r=50/6,28≈8cm

d-średnica okręgu
d=2r
d=2*8=16cm

Odp: Srednica pnia drzewa o obwodzie 50cm wynosi 16cm
10 2 10
2009-11-07T16:54:37+01:00
L = 50cm
2R = ?

L = 2πR
2πR = 50cm
πR = 25cm
R = 25cm/π
2R = 50cm/π

Możesz jeszcze podać przybliżoną wartość π:
π ≈ 3,14
R ≈ 50 ÷ 3,14
R ≈ 15,92cm
14 1 14