Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:14:44+01:00
5% z 80g=0,05×80g=4g było soli 80g-4g=76g było wody 76g+20g=96g teraz jest tyle wody po dolaniu +4g soli=100g ma nowy roztwór 100g=100% 4g=x% x=4×100:100=4% odp.stężenie bedzie wynosiło 4%-pozdrawiam
26 4 26
2009-11-07T17:15:14+01:00
Do 80g solanki o stężeniu 5% dolano 20g wody. Oblicz stężenie otrzymanego roztworu.

ms= C%/100% * mr
ms= 5%/100% * 80g
ms=4g
mrozp. = 76g


po dodaniu 20 g wody
ms= 4g
mrozp. = 76g+ 20g= 96 g
mr= 100g
%C= 4g/100g*100%
%C=4%
15 3 15
2009-11-07T17:26:21+01:00
Mr1=80g
cp1= 5%

mr2=80g+ 20g=100g

80g- 100%
x- 5%
x= 80×5÷100
x=4g

cp= 4g÷100g×100= 4%
13 4 13