4. dwaj wpólnicy zainwestowali w swoja firme pewna kwote pieniazna. przy czym jeden z nich zainwestowal o 200tys zl wiecej od drugiego. okazalo sie ze pieneidzy jest za malo wiec kazdy z nich dolozyl po 100tys zl . wstedy stosunek ich ukladow byl równy 1:2.Oblicz ile razem zainwestowali (odp 600tys. zl)

2

Odpowiedzi

2009-11-07T17:26:40+01:00
X y -kwoty zainwestowane x=200 000-y x+100 000=y+300 000 wliczniku teraz x+100000 w mianowniku:y+300000 za ułamkiem=½ y+300000=2x+200000 y+300000=2[200000-y]+200000 y+300000=400000-2y+200000 3y=300000→y=100000 x=y+200000=300000 odp.najpierw zainwestowali jeden 100 tys.a drugi 300tys. potem kazdy dołozył po 100tys.czyli jeden zainwestował 200tys. a drugi 400tys.czyli razem zainwestowali 600tys.zł -pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:27:12+01:00
2 * (x+100.000) = x + 200.000 + 100.000

x =100.000 <- tyle poczatkowo zainwestował pierwszy wspólnik

x+200.000 = 300.000 zainwestował 2. wspolnik. Potem dolozyli po 100.000 wiec łacznie jest: 100.000 + 300.000 + 100.000 + 100.000 = 600.000