Największe przyspieszenie jaki może uzyskać pociąg to 0,5 m/s².
a)jaką maksymalną prędkość może uzyskać pociąg po upływie 10s od momentu ruszenia z miejsca>
b)jak długo będzie trwało rozpędzanie tego pociągu od momentu ruszenia z miejsca do uzyskania prędkości 72 km/h?

3

Odpowiedzi

2009-11-07T17:25:24+01:00
A)v=a×t
v=0,5 m/s²×10s.=5m/s

b) 72km/h=20m/s
t=v/a
t=20m/s×0,5 m/s²=40s
2009-11-07T17:29:19+01:00
A) t=10s
a=0,5m/s²
v=a ×t
v=10s ×0,5m/s²=5m/s
b)v=72km/h=72 ×1000m/3600s=20m/s
a=0,5m/s²
t=20m/s ÷0,5m/s²=40s
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:30:09+01:00
A) a - przyspieszenie
V - prędkość
t - czas
a = l/t^2
V=l/t
a=V/t
Vmax=a*t
Vmax=0,5*10 m/s=5m/s
Vmax=5m/s

b)V=72km/h
1km=1000m
1h=3600s
V=(72*1000m)/3600s=720m/36s=20m/s
a=V/t
t=V/a
t=20/0,5 s=40s