Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:31:31+01:00
Właściwości fizyczne i cechy suchego lodu:
- ciało stałe o kolorze białym
- bez zapachu
- bezsmakowy
- niepalny
- obojętny
- temperatura sublimacji -78,5C przy ciśnieniu 1013 hPa
- temperatura topnienia – 56,6C
- temperatura krytyczna 31C
- gęstość granulatu ok.1300 kg/m
- ekologiczny
1 5 1
2009-11-07T17:34:03+01:00
Proces zamarzania wody zachodzi w temperaturze 0°C przy ciśnieniu atmosferycznym wynoszącym 101 325 Pa. Przy obniżaniu się temperatury gęstość wody nie wzrasta. Maksimum jej gęstości występuje przy 4°C, następnie nieco maleje. Przy zamarzaniu gęstość wody maleje o 10 procent. Dzięki temu lód pływa. Zbiorniki wodne zamarzają w związku z tym od powierzchni w dół.

Lód jest kryształem dwójłomnym, jednak jego współczynniki załamania różnią się niewiele: wynoszą no = 1,309 i ne = 1,313 dla długość fali około 590nm.
2009-11-07T17:35:43+01:00
Stan skupienia stały,przezroczysty,topnieje w 0 stopniach C, gdy lód zamarza o 10% wzrasta gęstyosc wody dlatego lód plywa