Ułóż 7 zadań z różnymi formami rzeczowników ucho i oko w l.mn


ucho jako narząd słuchu odmienia się tak

M-uszy
D-uszu
C-uszom
B-uszy
N-uszami
Ms-uchach
W-uszy !

uszy jako uchwyt siatki, torby odmienia się tak :

M-ucha
D-uch
C-uchom
B-ucha
N-uchami
Ms-uchach
W-ucha !

oko jako narząd słuchu odmienia się tak :

M-oczy
D-oczu
C-oczom
B-oczy
N-oczyma
Ms-oczach
W-oczy !

oko jako np.sieci

M-oka
D-ok
C-okom
B-oka
N-okami
Ms-kach
W-oka !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:36:43+01:00
Strasznie mnie dzisiaj bolą uszy.
Nie krzycz mi do uszu.
Podobają mi sie tamte kolczyki w jej uszach.
Idę jutro na badanie uszy.
Masz dzisiaj bardzo ładnie pomalowane oczy.
Twoje oczy są zapłakane.
On przygląda się moim oczom
2009-11-07T17:49:34+01:00
Mam dwoje uszu.
Bardzo bolą mnie uszy.
Mam dwa przekute ucha.
Moim czułym punktem jest ucho.
Wszyscy wołają moje ucha.



Wczoraj patrzyłem mu prosto w oczy.
Moje oko ma kolor piwny.
Mam to wszystko zapisane w oczach.
Patrzę na muchę moimi oczyma.
Cieszę się ze swoich oczu.
2009-11-07T17:53:33+01:00
M - Bardzo bolą mnie uszy.
D-Z zimna, nie czuję uszu.
C-Dzis przyglądałam sie uszy Martyny.
B- Moje uszy są duże.