Odpowiedzi

2009-11-07T17:38:06+01:00
7,2m-cień 3m
xm= 8,25 cień

7,2*8,25 =3m*x
x= 19,8
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:38:32+01:00
Drzewo o wysokości 7,2m rzuca cień długości 3m. cień stojacego obok domu jest równy 8,25m.oblicz wysokość domu.
wysokość ------------ cień
7,2m ------------- 3m drzewo
x m ------------- 8,25m dom
8,25*7,2 = 3x
3x = 59,4 |:3
x=19,8
Odp.: Dom ma 19,8metra.
18 3 18