W gospodarstwie o powierzchni 150 ha :0,4 powierzchni stanowią grunty orne, 0,05 powierzchni to lasek resztę stanową sady ,wśród których na 0,6 powierzchni rosną jabłonie a na 0,3 powierzchni- wiśnie. Resztę obsadzono truskawkami. Jaką powierzchnię zajmują poszczególne części gospodarstwa ?wyniki podaj w hektarach proszę o pomoc Dziękuję:)

3

Odpowiedzi

2009-11-07T17:48:29+01:00
W gospodarstwie o powierzchni 150 ha :0,4 powierzchni stanowią grunty orne, 0,05 powierzchni to lasek resztę stanową sady ,wśród których na 0,6 powierzchni rosną jabłonie a na 0,3 powierzchni- wiśnie. Resztę obsadzono truskawkami. Jaką powierzchnię zajmują poszczególne części gospodarstwa ?wyniki podaj w hektarach proszę o pomoc Dziękuję:)

0,4*150 ha=60 ha grunty orne
0,05*150 ha=7,5 ha lasek
150-(60+7,5)=150-67,5=82,5 ha stanową sady
0,6*82,5=49,5 ha jabłonie
0,3*82,5=24,75 ha wiśnie
82,5-(49,5+24,75 )=82,5-74,25=8,25 ha truskawki
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:51:25+01:00
0,4 - grunty orne
0,05 - lasek
0,55 sady wsród których :

0,6 - jabłonie
0,3 - wiśnie
0,1 - truskawki

150*0,4 = 60
150*0,05 = 7,5
150*0,55 = 82,5
82,5*0,6 = 49,5
82,5*0,3 = 24,75
82,5*0,3 = 8,25

Grunty orne zajmują 60ha, lasek 7,5ha, a sady ogólnie 82,5ha. Poszczególne części sadu to jabłonie które zajmują 49,5ha, wiśnie które zajmują 24,75ha oraz truskawki zajmujące 8,25ha
2009-11-07T17:52:47+01:00
Wszystko- 150ha
grunty orne- 0,4 *150ha=60ha
lasek- 0,05 *150ha=7,5 ha
sady- 150ha - 60ha- 7,5 ha=82,5ha

jabłonie 0,6 *82,5ha=49,5 ha
wiśnie 0,3 *82,5ha=24,75 ha
truskawki 150 ha- 60ha- 7,5 ha - 49,5 ha- 24,75 ha=8,25 ha