Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:40:29+01:00
A.)3x-y=7 /*3
2x+3y=1

9x -3y =21
2x + 3y =1

11x = 22
x=2
3y=-3
y=-1

x=11,y=-1

układ oznaczony

b.)
x+y=5 /*(-2)
2x+2y=10

-2x -2y = -10
2x + 2y =10
0=0
układ nieoznaczony

c.)
x-4=y
2x-4=2y

x-y=4 /*(-2)
2x-2y=4

-2x+2y=-8
2x-2y=4

0=-8

uklad sprzeczny

d.)
x-y=4
2x+2y=8

x-y=4
x+y=4

2x=8

x=4
y=0

układ oznaczony

2009-11-07T17:55:50+01:00
A)
3x-y=7 //razy 3
2+3y=1

9x-3y=21
2+3y=1 +

9x+2x=21+1
11x=22 //:11
x=2

3x-y=7
3*2-y=7
6-7=y
-1=y oznaczone

d)
x=4x+1
2x+2y-8=0

x-y=4 //razy 2
2x+2y=8

2x-2y=-8
2x+2y=8 +

4x=0 //:4
x=0

x-y=4
0-y=4
-y=4 //: -1
y=-4 oznaczony

b)
x+y=5
2x=10-2y

x+y=5 //* -2
2x+2y=10

-2x-2y=-10
2x+2y=10 +

0=0 nieoznaczony

c)x-4=y
2x-4=2y

x-y=4 //*-2
2x-2y=4

-2x+2y= -8
2x-2y=4 +

0=-4 (Równa się jest przekreślone) sprzeczne






2009-11-07T19:26:12+01:00
A) 3x-y=7 =>-y=7-3x /:(-1)
y=3x-7
2+3y=1



2x+3(3x-7)=1
2x+9x-21=1
2x+9x=1+21
11x=22 /:11
x=2

y=3*2-7
y=6-7
y=1

x=2
y=1

układ oznaczony ma 1 rozwiązanie

b)
x+y=5
2x=10-2y


2x+2y=10
x/=y=5 =>x=5-y


2(5-y)+2y=10
10-2y+2y=10
-2y+2y=10-10
0=0


ukłąd nieoznaczony ma nieskończenie wiele rozwiązań


c)
x-4=y
2x-4=2y

x-y=4
2x-2y=4 /:2

x-y=4
x-y=2


układ sprzeczny ponieważ raz x-y jest 4 a raz 2 i to się nie zgadza (nie ma rozwiązań)



d)
x=4+y
2x+2y-8=0


x-y=4
2x+2y=8 /:2


x-y=4
x+y=4


układ sprzeczny




Mam nadzieję że pomogłam;)))