Z drutu zbudowano model trójkąta prostokątnego o przyprostąkatnych długości 5cm i 6cm.Które zdanie jest nieprawdziwe?
a). Zużyto więcej niż 18cm drutu.
b). najdłuzszy bok tego trójkata ma mniej niż8cm.
c)Pole tego trójkąta wynosi 15cm<kwadratowych>
d). Najkrótsza wysokosc tego trójkata ma 5cm.

pani kazała nam obiczyc wszystkie podpunkty.
POMÓZCIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
w a tzreba obliczyc obwód
w b przeciwprostokatne
w c pole
w d wysokosc
pomózcie
z góry dziękuję:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T18:01:07+01:00
A, b- to przyprostokątne
a=5
b=6
c- przeciwprostokątna

obliczamy c z twierdzenia Pitagorasa

a²+b²=c²
25+36=c²
c²=61
c=√61=7,81
a). Zużyto więcej niż 18cm drutu.
liczymy obwód
Ob=a+b+c= 5+6+7,81=18,81 prawda

b). najdłuzszy bok tego trójkata ma mniej niż 8cm.
prawda bo

a²+b²=c²
25+36=c²
c²=61
c=√61=7,81
c)Pole tego trójkąta wynosi 15cm<kwadratowych>
prawda bo

P=½*a*b=½*5*6=½*30=15 cm²
d). Najkrótsza wysokosc tego trójkata ma 5cm. prawda bo a=5
35 3 35
2009-11-07T18:14:29+01:00
5(kwadrat) + 6(kwadrat)= x(kwadrat)
25 + 36= x(kwadrat)
x = ok.7.75
5+6+7.75=18.75

5(kwadrat) + 6(kwadrat)= x(kwadrat)
25 + 36= x(kwadrat)
x = ok.7.75
(5*6):2= 15 cm(kwadratowych)

jedna przyprostokątna ma 5 druga 6 przeciwprostokątna 7.75. Najkrótsza jest 5
7 3 7
2009-11-07T18:25:31+01:00
A) Tw. Pitagorasa
5²+6²=c²
25+36=c²
c=√61 czyli więcej niż 7 a mniej niż 8, ok 7,8cm
6+5+ok7,8≈18,8
18,8 >18

Odp. Tak, zużyto więcej niż 18 cm drutu.


b)odp tak, ponieważ :
5<8
6<8
7,8<8


c)P=a*h*1/2
P=5*6*(1/2)=15 cm²

d)tak, gdyż wysokościami może być a lub b czyli 5 lub 6
8 4 8