Odpowiedzi

2009-11-07T17:55:48+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T17:58:06+01:00
Narysuj wysokośc trapezu ,najlepiej 2 wysokości i zobaczysz,że te wysokości podzieliły co dolna podstawę na 3 odcinki 10,15 i 10cm z pitagorasa obliczysz h trapezu h²=26²-10² h²=676-100 h²=576 √h=24 pole trapezu=½[a+b]×h=½[15+35]×24=½×50×24=600cm² odp.pole trapezu wynosi 600cm²-pozdrawiam
2009-11-07T17:58:33+01:00
H - wysokość trapezu .

z tw. Pitagorasa wyliczamy h.

czyli a²+b²=c²
a = (35-15)/2
b = h
c = 26

10²+h²=26²
h²= 676 - 100
h² = 576
h = 24

P = ((35+15)*24) / 2 = 600

Odp. Pole tego trapezu wynosi 600 cm²