W pewnej firmie pracownikowi zaproponowano zapłatę 48 zł za każdy przepracowany dzień, pod warunkiem odliczenia z wynagrodzenia 12 zł za każdą nieobecność i każdy dzień wolny od pracy w danym miesiącu. Pracownik przyjął warunki. Po upływie miesiąca, który liczył 30 dni, okazało się, że pracownik nie otrzymał żadnej zapłaty. Ile dni pracownik był obecny w pracy?

3

Odpowiedzi

2009-11-07T18:00:17+01:00
2009-11-07T18:03:52+01:00
X-ilosć dni pracy y-ilośc dni nieobecności x+y=30 48x-12y=0 x=30-y 48[30-y]-12y=0 1440-48y-12y=0 -60y=-1440 y=24 30-24=6 odp.pracował 6 dni za cktóre zarobił 6×48zł=288 i był nieobecny 24 dni ,za które stracił 24×12zł=288 .-pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T18:08:36+01:00
48zł-> za przepracowany x-> dni przepracowanych
-12zł-> za wolny y->dni wolne

-12y +48x=0 (bo nie dostał zapłaty)
x+y=30 (bo tyle było dni)

x=30-y
-12(30-y) +48y=0
-360 +12y+48y=0
60y=360
y=6

x+y=30
x=30-y
x=30-6
x=24

Pracował przez 6 dni.
4 5 4