Odpowiedzi

2009-11-07T18:11:09+01:00
1.Zastanawiam się czy jest on mi w ogóle potrzebny
2.Najpierw porównuję wszystkie produkty z danej kategorii i półki cenowej pod względem jak najlepszych parametrów.
3. Następnie szukam opinii o tym produkcie w internecie. Jeżeli nie cieszy się on zbyt duża popularnością przechodzę do następnego.
4. Szukam jak najtańszego sklepu. Głównie internetowego. Orientuje się w warunkach gwarancji.
Czas:
W przypadku pojedyńczych produktów zazwyczaj zajmuje mi 1-3 dni lecz w razie zakupu kilku w ramach jednego(podzespoły komputera, zestaw kina domowego) 1-3tyg.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T20:12:46+01:00
1Rozpoznanie problemu -uświadomienie potrzeby
2Poszukiwanie informacji.
3Ocena wariantów.
4Decyzja zakupu.
5Zachowanie po zakupie.

1) Etap ten charakteryzuje występowanie różnicy między stanem faktycznym konsumenta a stanem pożądanym.
Etap ten wywołują bodźce:
wewnętrzne – dotyczące biologicznych potrzeb organizmu;
zewnętrzne – wynikające z oddziaływania otoczenia (reklama, produkt na półce, zakup produktu przez określoną osobę, obniżka cen, niezadowolenie z dotychczas używanego produktu).

2)Stany występujące na etapie poszukiwania informacji:
-stan zwiększonej uwagi - zwracanie większej uwagi przez konsumenta na informacje dotyczące interesujących go produktów);
-stan aktywnego poszukiwania informacji - zdobywanie informacji ze źródeł osobistych (rodzina, przyjaciele, sąsiedzi, znajomi), handlowych (reklama, sprzedawcy, pośrednicy, opakowania, wystawy), opartych na doświadczeniu (próbowanie, oglądanie, użytkowanie produktu).

3)Nabywca ustala kryteria stanowiące podstawę oceny (najczęściej są nimi cechy produktów).

Liczba wykorzystywanych kryteriów zależy od:
stopnia skomplikowania produktu (im produkt bardziej skomplikowany tym więcej kryteriów branych pod uwagę);
cech konsumenta;
sytuacji nabywczej konsumenta (im szybciej decyzja zakupu ma być podjęta, tym mniej kryteriów branych pod uwagę).

4)Czynniki wpływające na podjęcie ostatecznej decyzji zakupu, które występują na etapie podejmowania decyzji zakupu:
-postawy innych osób (ich wpływ zależy od intensywności wyrażanych opinii oraz od postawy konsumenta w zakresie stosowania się do tych uwag);
-nieprzewidziane czynniki sytuacyjne (pojawienie się pilniejszego zakupu, nieodpowiednia obsługa, uświadomienie sobie ryzyka zakupu).
5)Stany konsumenta po zakupie:
-zachwyt (gdy produkt przekracza oczekiwania);
-zadowolenie (gdy produkt dorównuje oczekiwaniom);
-niezadowolenie (gdy produkt nie spełnia oczekiwań).
Po zakupie, zwłaszcza nierutynowym, może pozostać stan dysonansu pozakupowego (napięcia wewnętrznego z powodu dokonania zakupu).