Proszę tylko to rozpisać ! ...

Zad 1 .

Zmieszano 500 ml 30% śmietanki z 500 ml 12% śmietanki.Iluprocentową śmietankę otrzymano ?

Zad 2 .

W mleczarni zmieszano w zbiorniku 280 litrów mleka o zawartości 3,2% tłuszczu i 100 litrów o zawartości 3,5% tłuszczu. Ile procent tłuszczu zawiera mleko w zbiorniku ? Wynik zaokrąglij do 0,1 % .

Zad 3 .

Do 5 kg. 4% roztworu soli wsypano 15 łyżeczek soli , każda o wadze 6 g. Jakie stężenie procentowe otrzymanego roztworu ?
Wynik zaokrąglij do 0,1% .

Zad 4 .

Z 4 litrów 12% roztworu cukru odparowano 2,5 l wody . Jakie jest stężenie procentowe otrzymanego roztworu ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T18:35:26+01:00
Zad.1

500*30%= 500/1*30/100=150

zawartość tłuszczu w śmietance 30% wynosi 150ml

500*12%= 500/1*12/100= 60
zawartość tłuszczu w śmietance 12% wynosi 60 ml
500+500= 1000ml

150+60=210

1000/210= 4,76%
Zawartość % zmieszanej śmietanki wynosi 4,76%

zad.2

280/1*32/1000= 896/100=8,96 l
100*35/1000= 3,5 l
8.96+3,5=12,46 l
12,46/380*100%= 3,3%

Zawartość procentowa całego mleka wynosi 3,3%.

P.S 3 i 4 zadania nie umiem. Natomiast "/"- oznacza dzielenie
Przepraszam:)
2 3 2
2009-11-07T18:38:51+01:00
Zmieszano 500 ml 30% śmietanki z 500 ml 12% śmietanki.Iluprocentową śmietankę otrzymano ?
500- 100% 500-100%
x-30% x- 12%
x=150ml x= 60ml

po zmieszaniu mamy 1000ml smietanki i w tym 150 + 60=210 ml tłuszczu
czyli 100% - 1000ml
x- 210 ml
x=21% tylo procentowa smietanke uzyskano

W mleczarni zmieszano w zbiorniku 280 litrów mleka o zawartości 3,2% tłuszczu i 100 litrów o zawartości 3,5% tłuszczu. Ile procent tłuszczu zawiera mleko w zbiorniku ? Wynik zaokrąglij do 0,1 % .
280- 100%
x- 3,2%
x=8,96 litra
100-100%
x-3,5 %
x=3,5

280+100=380
380-100%
6,7-x
x=1,8% tłuszczu zawiera to mleko w zbiorniku

Do 5 kg. 4% roztworu soli wsypano 15 łyżeczek soli , każda o wadze 6 g. Jakie stężenie procentowe otrzymanego roztworu ?
Wynik zaokrąglij do 0,1% .
5kg=5000g
15*6g=90g

5000-100%
x-4%
x=200g soli w roztworze przed dodaniem soli
teraz dodajemy sól i
5090-100%
290-x
x= 5,7 % to jest stezenie

Z 4 litrów 12% roztworu cukru odparowano 2,5 l wody . Jakie jest stężenie procentowe otrzymanego roztworu ?
4-100%
x- 12%
x=0,48litra cukru w roztworze

dodajemy wode

6,5 -100%
0,48-x
x=7,38% otrzymany roztwór
1 1 1
2009-11-07T18:52:17+01:00
Zad1
30%500+12%500=x*1000
30/100*500+12/100*500=x*1000
150+60=x*1000
210=x*1000 /:1000
210:1000=x
x=0,21
x=21%
odp.otrzymano 21% śmietankę

zad2
3,2%*280+3,5%*100=x*380
0,032*280+0,035*100=x*380
8,96+3,5=x*380
12,46=x*380 /:380
x=0.0327895*100
x=3,27895
x≈3,3
odp. mleko zawiera 3,3% tłuszczu

zad3
4%*5+0,09=5,09x
0,2+0,09=5,09x
0,29=5,09x /:5,09
x=0,29:5,09
x=0,0569745
x≈5,7%
odp. stężenie tego roztworu wynosi 5,7%

zad4.
12%*4=1,5x
0,48=1,5x /:1,5
x=0,32*100
x=32%
odp. stężenie tego roztworu wynosi 32%
2 3 2