Odpowiedzi

2009-11-07T18:49:41+01:00
X - początkowa cena

x + 15% * x = 2760
x + 0,15 * x = 2760
1,15 * x = 2760
x = 2760 : 1,15 = 2400

Odp. Początkowa cena tego towaru wynosiła 2400 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T18:50:11+01:00
X-szukana cena
100%+15%=115%
115% liczby x to 2760zł
1,15*x=2760zł
x=2760zł:1,15
x=2400zł
Odp.Przed podwyżką towar kosztował 2400zł.

;))
1 5 1
2009-11-07T18:58:26+01:00
X- cena przed podwyżką
x+15%x=2760 - cena po podwyżce

x+15%x=2760
x+15/100x=2760
1,15x=2760 /:1,15
x=2400

odp. cena towaru przed podwyżką wynosiła 2400zł