Odpowiedzi

2009-11-07T18:58:24+01:00
10² + x² = 26²

x² =676 -100 = 576

x=24

P=24*10/2 = 120
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T18:59:02+01:00
Obliczamy drugą przyprostokątną z pitagorasa
26² = 10² + x²
x² = 676-100
x² = 576
x = 24

I teraz pole
P = 1/2 * 24 * 10 = 120
2009-11-07T19:01:15+01:00
Liczymy to twirdzeniem Pitagoasa:

a=10
b=?
c=26
a2+b2=c2
10^+b^=26^
100+b^=676
b^=676-100
b^=576 / pierwiastek
b=24

P=1/2 a*h
P=1/2 10*24
P=120