Dwaj chłopcy zbudowali z kolorowej folii dwa latawce w kształcie deltoidów o przekątnych 80cm i 1,4m. doczepili do każdego z nich ogony z folii - wstążki o długości 1m i szerokości 8cm. ile metrów kwadratowych folii zużyli chłopcy na budowę latawców.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T19:02:52+01:00
A = 80cm
b = 1,4m = 140cm

Pole latawca wynosi
P = 140*80/2 = 5600[cm2]

a = 100cm
b = 8cm

Pole wstążki
P= 100*8 = 800[cm2]
Zużyli :
P = 2*(5600 + 800) = 12800[cm2] = 1,28m2
2009-11-07T19:06:23+01:00
P=e*f/2
p= a*b
1.4m= 140 cm
1m= 100cm
p=140*80/2=5600cm²

p=100 cm*8cm=800cm²

(5600+800)*2=
=6400*2=12800cm²
12800cm²=1.28m²