Odpowiedzi

2009-11-07T19:13:51+01:00
Komórka macierzysta dzieli się na dwie lub więcej komórek potomnych. Najpierw następuje podział jądra komórkowego poprzez mitozę, mejozę lub amitozę.Prosty podział komórki (monotomia) jest pospolity u organizmów jednokomórkowych i prowadzi do powstania dwóch identycznych jak komórka macierzysta organizmów potomnych, które przed rozpoczęciem podziałów dorastają wielkości komórki macierzystej. Ten typ rozmnażania spotyka się u bakterii, sinic, glonów, grzybów i pierwotniaków.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T19:14:15+01:00
To proces zachodzący u wszystkich żywych organizmów, w którym komórka macierzysta dzieli się na dwie lub na więcej komórek potomnych.
6 4 6
  • Użytkownik Zadane
2009-11-07T19:17:30+01:00
Podział komórki:polega na podzieleniu jądra komurkowego czyli mitoza, mejoza.Prowadzi do powstania dwu (lub więcej) komórek potomnych,następuje podział cytoplazmy (cytokineza), w wyniku którego powstają dwa potomne protoplasty.
3 3 3