Klient złożył w banku 50 000zł na lokacie półrocznej z oprocentowaniem 3,2 procent ile pieniędzy będzie miał na koncie po upływie 2 lat jeżeli przez ten czas nie wypłaci żadnej kwoty uwzględnij 20 procent podatku
prosze o obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-11-07T19:25:34+01:00
Klient złożył w banku 50 000zł na lokacie półrocznej z oprocentowaniem 3,2 procent ile pieniędzy będzie miał na koncie po upływie 2 lat jeżeli przez ten czas nie wypłaci żadnej kwoty uwzględnij 20 procent podatku
prosze o obliczenia

Rozwiązanie:
50 000zł - kapitał
3,2% - oprocentowanie
½roku - czas
20% - podatek
d- odsetki

d=(k×p×t):100
d=(50000×3,2×½):100
d=800zł
800-20%×800=800-160=640zł
640zł×4=2560zł
50000+2560=52560zł

odp. Po dwóch latach będzie miał na koncie 52560zł
5 4 5
2009-11-07T19:27:57+01:00
K-50000
t-2
p-3,2


d= 50000*2*3,2
100
=3200

3200-0,2*3200=3200-640=2560

4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T19:29:48+01:00
Pół roku
50 tys. - 100%
x- 103,2%
x=103,2%*50tys./100%=51600

już rok
51600-100%
x-103,2%
x=103,2*51600/100=53251,2

półtora roku
53251,2-100%
x-103,2%
x=53251,2*103,2/100≈54955

dwa lata
54955- 100%
x-103,2
x=54955*103,2/100=56713,56

56713,56-50000=5713,56
5713,56-100%
x-80%
x=4570,8
Zysk brutto: 50tys+4570,8= 54570,8 zł

Odp. Po odliczeniu podatku klient będzie miał na koncie ok.54570,8 zł
6 2 6