Odpowiedzi

2009-11-07T19:28:59+01:00
R=⅓h
2√5=⅓h / ÷⅓
2√5 × 3 = h
h=6√5
h=a√3/2 /×2
2h=a√3 / ÷ √3
a=2h/√3
a=2×(6√5)/√3
12√5/√3 × √3/√3
12√15/3
a=4√15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T19:30:48+01:00
R=2√5
wzór na promień okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku a ma postać
r=(a√3)/6
podstawiamy nasze dane za r
2√5=(a√3)/6
12√5=a√3
a=(12√5)/√3 usuwamy niewymierność z mianownika
mnożąc obie strony przez √3/√3
a=(12√5√3)/√3*√3
a=(12√15)/3
a=4√15
2009-11-07T22:35:15+01:00
R=1/3a
a=3r
a=3(2√5)
a=6√5
Odp. Długość boku wynosi 6√5.