Odpowiedzi

2009-11-07T19:26:14+01:00
Rośliny dzielimy na:
-okrytonasienne
-nagonasienne
-zarodnikowe
-monokarpiczne
-jednokomórkowe
-wielokomórkowe
-organowce
-lądowe
-wodne
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T19:30:30+01:00
Można dzielić na:
-jednoroczne ("roślina przechodząca cały cykl rozwojowy (od wykiełkowania z nasienia do wydania własnych nasion) w ciągu jednego okresu wegetacyjnego, później ginąca")
-wieloroczne
----------
-krzewy
-drzewa
---------
-owocowe
-iglaste
-liściaste

Pozdrawiam !
3 3 3
2009-11-07T19:37:04+01:00
Na wielokrotność występowania okresu rozwoju generatywnego:
-monokarpiczne
-polikarpiczne
Lub na typ budowy i trwałość pędu oraz cykl rozwojowy:
-drzewiaste:
~drzewa
~krzewy
~krzewinki
-zielne:
~jednoroczne:
*rośliny jare
*rośliny ozime
~dwuletnie
~wieloletnie(byliny)
3 3 3