Odpowiedzi

2009-11-07T19:37:38+01:00
Dane;
mr= 200g
cp= 10% cp= ms/mr*100%
ms=?


cp= ms / mr * 100%
ms= cp * mr : 100% (przekształcanie wzoru)
ms= 10% * 200g : 100%
ms= 20g


mr=200g+100g=300g
ms=20g
cp=ms/mr*100%
cpu=20g/300g*100%
cp= ~6.67%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T20:04:27+01:00
100%-200g
10%-20g(<-masa substancji rozpuszczanej)

200g+100g=300g(<-masa rozpuszczalnika)

300g-100%
20g-x
x=20*100/300 %
x=2000/300 %
x=6,(6)%≈7%

Odp: Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 7%.
2009-11-07T23:54:18+01:00
200g * 10% =(200g +100g) * x%
2000=300x
3x=20
x=6 i 2/3


Stężenie tego roztworu wynosi 6 i2/3%




Pozdrawiam! :)