Mam dla was do rozwiązania 3 zadania :) myśle, że dla was będą one proste... dla mnie fizyka jest mega trudna i nie umiem tego...
A wiec:
1) Oblicz masę ciała, jeżeli wiadomo, że siła 5N nadaje mu przyspieszenie 0,5 m/s².
2) Lokomotywa o masie 200t rusza ze stacji i w ciągu pierwszej minuty przebywa 1/3 kilometra. Zakładając, że ruch jest jednostajnie przyspieszony, oblicz siłę ciągu silników lokomotywy. Tarcie pomiń.
3) Na podstawie wykresu zależności a(t) oblicz wartość i określ zwrot działającej na ciało o masie 5kg w pierwszej sekundzie, czwartej sekundzie i szóstej sekundzie ruchu. (wykres w załączniku)

z góry dzięki :) chociażbyście umieli tylko jedno to prosze napiszcie :)

3

Odpowiedzi

2009-11-07T19:40:41+01:00
Zadanie 1
F= m*a
F= 5N
a- 0.5

m=F/a
m= 5/0.5
m= 10kg
1 5 1
2009-11-07T19:45:46+01:00
M=? F=5N a=0,5m/s2

F=m*a m=F/a m=5n/0.5m/s2=10kg
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T19:49:28+01:00
1) Oblicz masę ciała, jeżeli wiadomo, że siła 5N nadaje mu przyspieszenie 0,5 m/s².
F=5N
a=0,5 m/s²
m=?

F=m*a
m=F/a
m=5/0,5=10 kg

2)
m=200t=200*1000kg=200000 kg
t=1 min= 60 sek
s=1/3 km=1/3*1000≈333m

F=m*a
s=½*a*t²
a=2s/t²
a=(2*333)/3600=0,185 m/s²
F=m*a
F=200000 *0,185=37000= 37kN
ale nie jestem pewien tego zadania
1 5 1