Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T20:10:51+01:00
Sezam to gatunek rośliny oleistej. Nazwa rośliny wywodzi się z arabskiego "saasim" lub "simsim".
Głównymi producentami sezamu są Indie i Chiny. Wykorzystuje się go w wielu dziedzinach życia, np. w medycynie (m.in. lewatywy i plastry), w kuchni (m.in. olej sezamowy), w kosmetyce (m.in. w perfumerii jako olejek eteryczny).
Pierwsze wzmianki o uprawie sezamu pochodzą z Babilonu. Mówiono tam o nim ''przyprawa bogów''. W starożytności uprawiano go również w Indiach i Azji środkowej oraz Grecji.
2009-11-08T00:51:03+01:00
Sezam to roślina pochodząca z Afryki, z nasion której otrzymuje się olej spożywczy i produkuje chałwę