Odpowiedzi

2009-11-07T20:02:10+01:00
5²+13²=x²
25+169=x²
194=x²
x=√194
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T20:04:32+01:00
Nie napisałeś które boki, załóżmy ze są to przyprostokątne
a=5
b=13
c=?

a²+b²=c²
5²+13²=c²
c²=25+169
c²=194
c=√194

inna opcja
a=5
b=?
c=13
a²+b²=c²
5²+b²=13²
25+b²=169
b²=169-25
b²=144
b=√144
b=12 i pewnie o to chodziło
2 5 2
2009-11-07T20:04:39+01:00
Aby obliczyć długość trzeciego boku korzystam z twierdzenia Pitagorasa:

a²+b²=c²

a=5
b=13
c=?

5²+13²=c²
c²=25+169
c²=194
c=√194

Odp: Długość trzeciego boku wynosi √194.
1 3 1