Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T20:11:56+01:00
Jesli np cena poczatkowa wynosila 100zł
po tak:
1obnizka
100zł - 100%
10zł - 10%

po 1 obnizce zostalo 90zł

2 obnizka
90zł - 100%
13.5zł - 15*
zostalo 76.5



cena poczatkowa wynosila 100zł
100% - 100zł
X% - 76.5zł

76.5 * 100% / 100zł = 76,5 %
cena po 2 oblizkach stanowi 76.5% ceny poczatkowej
wiec 100% - 76.5 % = 23.5%

odp. nalezy cene powiekszyc o 23.5%
3 1 3
2009-11-07T20:17:20+01:00
Powiedzmy, że x to 100 zł
ze 100 zł 10 % to 10
100-10=90 zł <------ po pierwszym obniżeniu
100% - 90 zł
10%-9
5%-4,5
15%-13,5 zł
90 zł - 13,5 zł =76,5 zł <------- po drugim obnizeniu
100 zł-76,50 zł=23,50 zł
100% - 100 zł
23,5 % - 23,50 zł

Odp. Cene towaru należy podnieść o 23,50%
1 1 1
2009-11-07T20:58:34+01:00
Cenę pewnego towaru obniżono dwukrotnie, raz o 10%, drugi raz o 15%. O ile procent należy podnieść cenę towaru,aby wróciła ona do wielkości sprzed obniżeK?

x- cena przed obniżką
110%x - cena po pierwszej obniżce
115%(110%x) - cena po drugiej obniżce

115%(110%x)=1,265x=126,5%x
100%-126,5%=26,5%
odp. Należy ją podnieść o 26,5%
2 1 2