Liczba uczniów w klasie na koniec roku była mniejsza o 5% od liczby uczniów na początku roku.Natomiast liczba dziewcząt w klasie wzrosła z 40% na początku roku do 50% wszystkich uczniów na koniec roku.Jak zmieniła się liczba dziewcząt na koniec roku w stosunku do liczby dziewcząt na początku roku szkolnego?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T20:58:40+01:00
Wśród 100% uczniów dziewczęta stanowiły 40%

przy 95% uczniów dziewczęta stanowiły połowę uczniów, czyli 47,5%.

47,5% - 40%= 7,5%

Odp. liczba dziewczyn wzrosła o 7,5%
7 5 7
2009-11-07T21:03:44+01:00
100%uczniów - 40%dziewcząt
95%uczniów- 47,5%dziewcząt
47,5% - 40%= 7,5%

Ilość wzrosła o 7,5%
3 5 3
2009-11-07T23:46:20+01:00
100% wszystkich - 40% dziewczyn
95% wszystkich - 47,5% dziewczyn
47,5%-40%=7,5%
przybyło 7,5%
4 5 4