1.Różnica czasu słonecznego między miejscowościami A i B wynosi 5godzin 36 minut . Oblicz różnicę długości geograficznej między tymi miejscowościami .

2.Różnica długości geograficznej między miejscowościami A i B wynosi 116 stopni. Oblicz różnicę czasu słonecznego między tymi miejscowościami.

3.Oblicz różnicę czasu słonecznego między krańcem Polski najdalej wysuniętym na wschód (24stopni 08minut E) i na zachód (14stopni 07minut E). W którym z tych punktów wcześniej zapadnie zmrok w dniu 23 września ???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-07T22:44:22+01:00
Zadanie 1. 1 stopień geograficzny to 1/15 godziny(czyli 4 minuty). 5 godzin 36 minut= 336 minut. 336: 4= 84 stopnie. spr 84 x 4= 336 minut= 5 godzin i 36 minut. odpowiedz. różnica między tymi punktami wynosi 84 stopnie.
zadanie 2.
116 stopni= 116 x 4 minuty= 464 minuty : 60 = 7 godzin i 44 minuty.
zadanie 3.
23 stopnie 8 minut- 14 st07 = 10 stopni 1 minute= 40 minut i 4 sekundy. zmrok zapadnie szybciej na wschodzie( 24 stopnie 08 minut E)
7 4 7
2009-11-08T01:54:46+01:00
1.
stopień geograficzny to 4 minuty
5 h 36 min= 336 min. 336: 4= 84 stopnie

2.
116 stopni= 116 * 4 min = 464 min : 60 = 7 h i 44 min.

3.
24 8'- 14 07' = 10 1'= 40 min 4 sek. na wschodzie
4 4 4